maanantai 5. maaliskuuta 2018

Viime viikolla japanilainen Kenji-opettaja vieraili Karvetissa

Mikä on nimesi? – Nimeni on Kenji. 
Mistä päin sinä tulet? – Tulen kaupungista nimeltä Tahara, joka 
 sijaitsee Japanissa. 
Minkä ikäinen olet? – Olen 23 vuotias. 
Mikä on parasta Suomessa? - Sen täytyy olla sauna. 
Miksi tulit Suomeen? Tulin suomeen opiskelemaan suomen kieltä kupari vuoressa ja tulin myös koska olen kiinnostunut suomalaisista kalusteista. 
Mitä teet työksesi? – Olen Japanissa yli opiston opiskelija. 
Onko sinulla lempi muumi hahmoa? – Minun lempi muumi hahmoni on Pikku Myy. 
Mitkä ovat isoimmat erot Japanin koulussa ja Suomen kouluissa? Japanin koulu päivät ovat pidempiä, Japanin koulussa ei saa värjätä hiuksiaan. Hiuksien on oltava oman väriset hiukset ja päällään ei saa olla koruja. 
Kuinka kauan aiot olla Suomessa? – Olen heinäkuuhun asti joten olen Suomessa kahdeksan kuukautta. 
Mitä mieltä olet Suomesta? – Ihmiset täällä ovat mukavia ja kilttejä. 
Mitä mieltä olet meidän koulustamme? – Kaikki täällä ovat tosi mukavia ja kivoja. Lopuksi annoimme hänelle piirustuksen kiitokseksi siitä kun hän kävi koulussamme. 

Kenjiä haastattelivat Nea ja Ellen 6B:ltä
 



Kenji puhuu suomea ja englantia, joten kaikki ykkösestä kutoseen ymmärsivät hyvin hänen esityksensä.

Kenji esitteli Japania mm. tietovisojen avulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti